16 Şubat 2013 Cumartesi





Dikkat! İnternet dolandırıcıları canınızı yakmasın.
İşte internet dolandırıcılarından korunmanın yolları


Sahte alışveriş sitelerinin artması, doğrulama amacıyla cep telefonuna sahte SMS gönderilmesi sanal alışveriş yapan kullanıcıları tehdit ediyor. Bu yöntemin mağduru olan evli çift, kredi kartından yaptığı alışverişte 30 Bin TL dolandırıldı.

Mobil internetin ve bilgisayarların artması, bir o kadar da internet bankacılığı hizmetlerini kullanan alışveriş sitelerinin artmasına neden oluyor. İnternet korsanları ise milyonlarca TL işlemlerin yapıldığı sanal bankacılığı kendilerine hedef olarak seçiyor.

Sahte fatura ödeme siteleri, banka platformu haricindeki transferler, sanal alışveriş veya mobil TL yükleme siteleri kullanıcılara yönelik en fazla risk taşıyan siteler arasında yer alıyor. Her geçen gün sayısı artan sanal korsanların, hedef olarak büyük miktarlara yönelmesi, kullanıcıları daha büyük bir tehdit altına alıyor.

Sahte internet sitelerine dikkat!

Son yaşanan üzücü olay ise Antalya’da ikamet eden bir çiftin banka ve kredi kartından 30 Bin TL civarında para çekilmesi oldu. Yaşanan kötü olay, internet bankacılığı riskinin hala devam ettiğini gözler önüne sermeye yetti. Banka veya güvenilir “https://” güvenlik sertifikalı alışveriş sitelerinin taklit edilmesi sonucu, yazılan bilgilerin internet korsanlarının eline geçmesi oldukça kolaylaşıyor. Alışveriş yapıp ödediğini zanneden mağdurlar, korsanların eline düştüğünden habersiz şekilde farklı sitelerde alışveriş yapmaya devam ediyor.

SMS ile bildirilen şifrelere de dikkat!

Sanal bankacılıkta teknolojisini geliştirmiş bankalar, alışveriş hizmetlerinden yararlanmaları için kullanıcılarına işlem anında bir doğrulama mesajı gönderiyor. 3 Boyutlu Güvenlik (3D Secure) olarak geçen bu yöntem, sadece bir telefon numarasının belirlendiği kullanıcıya 1 dakika geçerli olan aktif bir şifre göndererek güvenlik bariyeri çiziyor.

Korsanların yeni taktiği ise, durumu iyi olan insanların cep telefonlarına virüs yollayarak gelen şifreyi ve kişisel bilgileri ele geçirmek oluyor. Bu konuda her geçen gün önlem almaya devam eden bankalar, kişisel mesajların kullanıldıktan sonra silinmesini ve telefonun virüslü olmamasını öneriyor.

Bankaların teknolojisi riski en aza indiriyor!

Birçok banka, büyük güvenlik şirketlerinin bankalar için sunduğu teknoloji desteğini satın alarak; çalınma, virüs, korsanlık v.s. gibi tehditleri en aza indiriyor. 1986 tarihinde, Almanya’da yaşayan bir Türk girişimci olan İsmet Koyun, bankaların güvenliğini sağlamak için bir şirket kurdu.

KOBIL adını taşıyan güvenlik firması sanal hırsızlık tehdidine karşı bankalara iyi ayrı güvenlik yöntemi sunuyor. “mIDentitiy Application Security Technology (Uygulama Güvenlik Teknolojisi –AST-) adlı güvenlik paketini büyük bankalara sunan KOBIL, iki aşamalı güvenlik bariyeri sayesinde kullanıcının güvenliğini üst seviyelere taşımayı hedefliyor. Kimlik doğrulama sayfasıyla güvenliği sağlayan sistem, müşteriye ait PIN’in 3.şifre olarak kullanılmasına da olanak sağlıyor.

Tehditlerin en aza inmesinde rol oynayan güvenlik sistemi, iPhone, iPad, Android ve PC’lerde de aktif olarak çalışabiliyor. Böylelikle günlük evde kullanımın yanı sıra iş hayatında da büyük rol oynayan tablet ve akıllı telefonlar, güvenli bir alışveriş işlemi sunuyor. Çözüm ortaklığının İsviçre bankasıyla başlaması, güvenliğin üst seviyelerde tutulduğunu anlatıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder